sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKryzysu nie trzeba się bać

Kryzysu nie trzeba się bać

„Potencjalny kryzys jest sytuacją zbyt indywidualną, aby możliwe było ujęcie go w gotowe, wcześniej przygotowane konkretne opisy”, przekonuje na łamach Marketingu w Praktyce Monika Kaczmarek-Śliwińska. W jej artykule przeczytać możemy o tym, jak zarządzać sytuacją kryzysową i w jaki sposób proces ten kształtował się w ciągu ostatniej dekady.

Liczba potencjalnych sytuacji kryzysowych w codziennej praktyce biznesowej jest niezliczona, przekonuje ekspertka z Politechniki Koszalińskiej. Dlatego, jej zdaniem, warto – choć trudno przewidzieć, co może wywołać kryzys – zawczasu wypracować ZSK, czyli „ogólną filozofię zarządzania kryzysem” oraz powołać managerów odpowiedzialnych za koordynację tego planu. „Każdy plan kryzysowy musi zawierać element komunikowania i informowania otoczenia”, dlatego – pisze autorka – warto zastanowić się, jakich instrumentów do tego celu użyć. Coraz częściej zadanie to jest powierzane PR-owcom, którzy w strukturze firmy są coraz bliżej jej władz.

Autorka wspomina także o podstawowych błędach w zarządzaniu kryzysem, świadczących o „niefrasobliwym” i lekceważącym podejściu do tematu. Z tekstu dowiemy się także, jak ujarzmić kryzys w wirtualnym otoczeniu.(ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj