Miesięcznik Press przygotował zestawienie cen usług PR-owskich oraz wysokości płac w agencjach public relations za rok 2008. Z danych oraz dołączonego do nich komentarza wynika, że dla PR-owców to był dobry rok.
Co ciekawe, mimo wzrastającej liczby zleceń na usługi PR-owskie, ich ceny w 2008 roku nie wzrosły znacząco. Miesięczny abonament agencji w Warszawie wynosi około 15-60 tys, zł, a poza nią 5-30 tys. zł. W zestawieniu znajdziemy też średni wykaz cen za poszczególne usługi PR-owskie oferowane w agencjach. Przykładowo: organizacja konferencji kosztuje od 5 do 25 tys zł, przygotowanie planu na wypadek sytuacji kryzysowej – od 20 tys. zł, a opracowanie kompleksowej strategii PR-owskiej – od 20 do50 tys. zł.
Z tekstu dowiemy się również, że wysokość pensji osób pełniących te same stanowiska w agencjach może różnić się nawet o 50 proc. w zależności od tego,czy pracują w stolicy czy poza nią. (ał)