Niedawno pisaliśmy o corporate identity, którego elementem może być nie tylko logo, ale również … piosenka korporacyjna, dowiadujemy się z Faktów TVN. Niedawno „śpiewająca wizytówka” Gazpromu znalazła się w Internecie. Jej melodia oraz jakość wykonania, zdaniem reporterów TVN-u, budzi mieszane uczucia. Ciekawe jest jednak to, że wykonuje ją … sam dyrektor firmy.
Piosenka Gazpromu z teledyskiem wysławia zasługi firmy, dzięki której gaz płynie do rosyjskich domów i biur. Utwór ten nie jest ewenementem, bo melodie promujące firmy cieszą się popularnością na całym świecie, zwłaszcza w Japonii. W Kraju Kwitnącej Wiśni są one nawet odrębnym gatunkiem muzycznym zwanym „shaka”, informuje dziennikarz Maciej Mazur.
Również w Polsce tworzone są hymny na cześć firmy. Agnieszka Szkop-Gwiazda, pomagająca firmom w tym zadaniu przekonuje, że motywem przewodnim wielu polskich piosenek korporacyjnych są „Hej sokoły”. Z innych motywów muzycznych korzysta natomiast MPO. Co ciekawe, zarówno zielonogórski, łódzki jak i warszawski oddział przedsiębiorstwa mają własne hymny i to każdy inny. (ał)
Zapraszamy do posłuchania piosenki korporacyjnej MPO z Zielonej Góry.