Gazeta Olsztyńska donosi o nowym projekcie, który ma promować Warmię oraz Olsztyn. Twarzą wszystkich materiałów reklamujących region ma być Mikołaj Kopernik, który – co ciekawe – wyglądem przypominać ma… Che Guevarę.
„Copernicus changed the world”, brzmi hasło przewodnie akcji. Zdaniem Mirosława Pampucha, starosty Olsztyńskiego, region chce nawiązać do słynnego astronoma, ponieważ „jego rewolucyjne teorie” powstały właśnie tam. Pomysłodawcy akcji chcą jednak, bronić wizerunku naukowca przed patosem. Dlatego w materiałach promocyjnych Kopernik przypominać będzie południowoamerykańskiego rewolucjonistę, czyli „jednego z najbardziej rozpoznawalnych symboli popkultury”, czytamy.
Nawiązanie do Che ma podkreślać, że obie postacie były rewolucjonistami. Na tym jednak ich podobieństwo się kończy, tłumaczy Maciej Rytczak – dyrektor wydziału promocji Olsztyna.(ał)