„Śledząc wypowiedzi posła Palikota w kwestiach alkoholowych, można je traktować jako element kampanii negatywnej” – stwierdza Wojciech Cwalina w wywiadzie z Pawłem Lickiewiczem dla Super Expressu.
Specjalista przyznaje, że ostatnie kontrowersyjne działania posła Platformy mogą być odpowiedzią na ostry spot PiS i mogą być przykrywką dla ostatnich wizerunkowych niepowodzeń PO. Zaznacza, że brak reakcji ze strony PO na reklamę PiS-u źle mógłby wpłynąć na wizerunek tego ugrupowania. Tłumaczy również jak spot PiS-u działa na wizerunek tej partii. Przytaczane przez niego badania marketingowe wskazują, że spoty działają tylko wtedy, jeśli media je podchwycają i komentują tak jak w omawianym przypadku. Zauważa również, że najwidoczniej władze PiS-u uznały, że próby zmiany wizerunku nie przynosiły efektów i dlatego zdecydowały się na powrót do dawnej agresywnej retoryki, w której czują się bezpiecznie. „Nie jest to spektakularny powrót, lecz kontynuacja tego, co w pewnym momencie zostało tylko przeniesione na drugi plan, ale przecież cały czas w tej partii. Istniało, gdyż jest zgodne z jej naturą” – stwierdza Cwalina. (mk)