Miesięcznik Press publikuje dodatek na temat CSR-u. W tekście Iwony Kuraszko z Forum Odpowiedzialnego Biznesu przeczytać możemy o tym, jak skutecznie komunikować o strategii CSR firmy.
Z danych FOB-u wynika, że dla 80 proc. PR-owców CSR jest skutecznym narzędziem kreowania reputacji i wizerunku firmy. Aby tak się stało, trzeba o nim odpowiednio informować, czytamy. Z tym wiąże się wiele problemów. Jednym z nich – uznawanym za największą trudność – jest przebicie się z komunikatem o działaniach CSR do mediów, pisze autorka.
Iwona Kuraszko dodaje jednocześnie, że za mały odzew medialny wobec informacji o społecznej odpowiedzialności winę ponoszą nie dziennikarze, a właśnie PR-owcy. Ci drudzy wobec przedstawicieli mediów bywają „nachalni”, a wysyłane przez nich informacje są często niskiej jakości. Na dodatek, pisze autorka, „z wielu rozsyłanych informacji można wyczytać jedynie, że firma zajmuje się służeniem innym, a zarabia tylko przy okazji”.(ał)