Jaki jest potencjał turystyczny i promocyjny Polski wschodniej – wyniki z raportu przeprowadzonego przez dom badawczy Maison na zlecenie POT-u przytaczają Wiadomości Turystyczne.
Jak czytamy, badanie rozpoczyna przygotowania Polskiej Organizacji Turystycznej do promocji wschodniej Polski. Miało ono określić słabe i mocne strony tej części kraju oraz zdefiniować grupy turystów zainteresowanych spędzeniem tam czasu. Okazuje się, że 5 wschodnich województw: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie to – z turystycznej perspektywy – regiony niestandardowe. Są one atrakcyjne dla wymagającego turysty, który poszukuje inności, pisze Marianna Pietruszyńska.
Wiele części wschodniej Polski, jak Roztocze czy Polesie nie kojarzy się opinii publicznej z niczym. Dlatego więc w ich przypadku najlepszą promocją ma być po prostu informowanie o ich istnieniu. Natomiast w przypadku takiego miejsca, jak Bieszczady szersza promocja jest niewskazana. Jak czytamy w tekście grozi ona zalewem turystów, a w konsekwencji utratą dzikiego i odludnego charakteru tych terenów.
Cały raport „Potencjał turystyczny Polski wschodniej” dostępny jest tutaj.