W magazynie Forbes pojawił się artykuł Katarzyny Dębek na temat zacierania się granic między światem celebrytów i polityków. Jak pisze autorka politycy pozazdrościli popularności i blasku gwiazdom show-biznesu i próbują wykorzystać media do ocieplenia swojego technokratycznego wizerunku. Dębek zauważa jednak, że większość przedstawicieli świata polityki gubi się, traci kontrolę nad spragnionymi sensacji mediami i „w ten sposób naraża na śmieszność siebie i otoczenie” – podkreśla autorka.
Medioznawca Wiesław Godzic w wypowiedzi dla magazynu zauważa, że w przypadku politycznych wizerunków mamy do czynienia z walką dwóch modeli. Pierwszy prezentujący poważnego męża stanu, w stylu braci Kaczyńskich i drugi przypominający chłopaka z sąsiedztwa wylansowany w Polsce przez Donalda Tuska. Autorka opisuje także, jak radzą sobie w mediach tacy politycy, jak: Janusz Palikot czy Kazimierz Marcinkiewicz i zauważa, że ten drugi wiele stracił na upublicznieniu romansu z młodszą od siebie kobietą. „Wykazał się totalną nieporadnością i brakiem wiedzy o funkcjonowaniu współczesnych mediów” – zaznacza Wiesław Godzic. (mk)