Wizerunek biznesu w Polsce jest lepszy niż dziesięć czy dwanaście lat temu – przekonuje w Pulsie Biznesu Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej.
Lepszy wizerunek biznesu wiąże się nie tylko z dobrymi wynikami gospodarki, ale również z coraz liczniejszymi działaniami przedsiębiorców w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Autor podaje przykłady firm, które od wielu lat konsekwentnie prowadzą działania w ramach CSR – sieć Biedronka wspiera Caritas Polska, Telekomunikacja Polska realizuje program pomocy dzieciom w szpitalach i szkołach, a Polkomtel od dawna pomaga ratownikom wodnym i górskim poprzez udostępnianie darmowych numerów alarmowych.
Arendarski wskazuje także, że organizacje pozarządowe, izby gospodarcze i stowarzyszenia przedsiębiorców powinny zachęcać do działań CSR-owych poprzez wyróżnianie przedsiębiorców działających na rzecz lokalnych społeczności. (ks)