niedziela, 27 października, 2024
Strona głównaAktualnościKorporacje stawiają na fundacje

Korporacje stawiają na fundacje

Kiedyś rolę mecenasów i fundatorów działalności charytatywnej pełnili ludzie zamożni, a obecnie analogiczną rolę zaczyna odgrywać biznes – pisze na łamach Marketingu w Praktyce Anna Kołodziejczyk.

W Polsce aktywnych jest ok. 50 fundacji korporacyjnych, a ponad połowa z nich dysponuje budżetem przekraczającym milion złotych. Dlaczego firmy poświęcają tak duże środki? „Jednym z powodów powoływania fundacji jest chęć uporządkowania i wzmocnienia działalności społecznej firmy.” – pisze autorka artykułu dodając, że służą one także celom komunikacyjnym i wizerunkowym.
Fundacje korporacyjne wspierają najczęściej edukację, działania ekologiczne, działania z dziedziny ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Wsparcie to przybiera formę tematycznych programów długofalowych skierowanych zwłaszcza do dzieci, młodzieży i osób w trudnej sytuacji życiowej.

Autorka artykułu wskazuje, że w Europie działania charytatywne, w odróżnieniu od USA, nie były postrzegane wprost jako biznesowe narzędzie promocyjne. Mimo tego w ostatnich latach następuje wyraźny rozwój fundacji korporacyjnych, wraz z rozwojem nurtu CSR.(ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj