O zaletach mikroblogów korporacyjnych przeczytamy w artykule Mai Andersz, w miesięczniku Marketing w Praktyce. Autorka zachęca w nim do podążania za nowinkami w komunikacji internetowej.
„Komunikacja w sieci kusi niskimi kosztami i nieograniczoną liczbą odbiorców”, e- PR zachwala Andersz. Jej zdaniem, w biznesie warto skorzystać z internetowe rozwiązania, którym zachłysnęły się firmy w USA. Na przykładach międzynarodowych i polskich pokazuje ona do czego przydać się może mikroblog taki, jak Twitter czy Blip. Wśród zalet autorka wymienia wsparcie tradycyjnej komunikacji z klientem, co daje możliwość ukazania „ludzkiej twarzy” firmy, czy zwiększenia tempa informowania o dziejących się w niej ważnych zmianach. Mikloblog, jak czytamy, może być też pożytecznym narzędziem w komunikacji kryzysowej, a także służyć do rekrutowania nowych pracowników.
Maja Andersz zauważa jednak, że firmowy mikroblog to zobowiązanie – do odpowiedniego podawania treści, ale też do regularnej komunikacji za jego pośrednictwem.(ał)