W dodatku do Pulsu Biznesu przeczytamy, jak sugeruje tytuł tekstu, o siedmiu najbardziej skutecznych praktykach employer brandingu. Zdaniem autorki, Anny Macnar, działania mające na celu budowę spójnego i pozytywnego wizerunku są jednym z najważniejszych wskaźników wartości każdej organizacji.
Jak zyskać w oczach obecnych i potencjalnych pracowników? Wśród najskuteczniejszych praktyk autorka wymienia między innymi korzystanie z nowych modeli komunikacji z wykorzystaniem blogów i internetowych komunikatorów, a także połączenie działań PR i HR. Ta praktyka dotyczy zarówno komunikacji z pracownikami, ale służyć ma też rekrutacji. Jako trzecią technikę autorka wymienia wypracowanie metod komunikacji między pracownikami starszych generacji z nowymi, czyli tzw. „pokoleniem Y”, które ma nowe spojrzenie na własne aspiracje zawodowe. Ważna jest też umiejętność odkrycia w zespole swoich pracowników „top talentów” i określenie ich oczekiwań oraz celów. W employer brandingu sprawdza się również zastosowanie marketingu szeptanego, pisze Macnar, tłumacząc, że należy on do „ najbardziej wydajnych i autentycznych form promocji brandu pracodawcy”. (al)