sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRząd skąpi na promocję turystyki

Rząd skąpi na promocję turystyki

Renata Kim w Dzienniku Gazecie Prawnej pisze o braku efektywności działań marketingowych i promocji marki kraju za granicą. Przytacza ona dane dotyczące turystyki w 133 krajach świata opublikowane na forum gospodarczym w Davos – nasz kraj uplasował się w nim m.in za Czechami czy Estonią. Jedyne pozytywne opinie zebraliśmy za duża liczbę terenów chronionych oraz zabytków w rejestrze UNESCO. Zaplusowaliśmy także za ratyfikację traktatów o ochronie środowiska.

„Nie jest zasługą rządu, że mamy tak wiele zabytków i piękne krajobrazy. Rząd powinien się natomiast zasłużyć promowaniem tych skarbów za granicą” – mówi gazecie wiceprezes Polskiej Izby Turystki Paweł Lewandowski. Pod względem rozwoju turystyki i działań promocyjnych uplasowaliśmy na końcu listy. Renata Kim powołuje się również na statystki PIT podaje dane według, których w 2006 roku Polska wydała na promocję 0,2 proc. wpływów z turystki przyjazdowej. Podkreśla również, że jest to najgorszy wynik z badanych krajów Starego Kontynentu. Dziennikarka podsumowując zaznacza, że do Polski z roku na rok przyjeżdża coraz mniej turystów. (bs)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj