piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCzas na promocję gospodarki?

Czas na promocję gospodarki?

Aleksandra Fandrejewska na łamach Rzeczpospolitej informuje, że organizacje przedsiębiorców otrzymały z resortu gospodarki „Strategię umiędzynarodowienia gospodarki polskiej”, która ma służyć promocji polskiego biznesu za granicą. Rafał Baniak wiceminister gospodarki zaznacza, że autorzy dokumentu chcą najpierw skonsultować go z organizacjami przedsiębiorców, a po poznaniu ich opinii zaprezentować strategię na posiedzeniu rządu.

Jak pisze autorka, resort zastrzega, że zależy mu na promocji gospodarki, a nie marki „Polska”. „Ich zdaniem w Polsce zbyt dużą wagę przywiązuje się do wizerunku, a za małą do praktycznego wsparcia eksportu, jak choćby bezpłatnych informacji przeznaczonych dla firm” – pisze Fandrejewska. Strategia ma koncentrować się na działaniach, które spowodują wzrost handlu i inwestycji.  Autorzy proponują skupić się na: eksporcie, bezpośrednich inwestycjach zagranicznych oraz polskich inwestycjach za granicą. Chcą także wprowadzić wskaźniki mierzenia efektów realizacji strategii. Jak zauważa dziennikarka, na temat kosztów wdrożenia strategii resort ma na razie niewiele do powiedzenia. (mk)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj