Obchody 600. rocznicy bitwy pod Grunwaldem uświetnią nie tylko liczne atrakcje, ale i aż dwa logotypy – donosi PAP. Pierwsze logo, przedstawia jeźdźca z wyciągniętą do ataku bronią, opracowało Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie. Olsztyński CEiK zajmuje się organizacją inscenizacji bitwy i organizuje w woj. warmińsko-mazurskim szereg imprez w ramach roku grunwaldzkiego. „Nasze logo zostało wyłonione w konkursie spośród ponad stu propozycji przesłanych do nas z całej Polski i Francji przez 58 autorów” – powiedział PAP dyrektor placówki Krzysztof Stachowski. Logo CEiK znajdzie się m.in. na pamiątkach sprzedawanych w lipcu na polach Grunwaldu
Drugi znak przedstawia napis Grunwald, w którym w literę “n” wpisano dwa miecze. To projekt Narodowego Centrum Kultury, które organizuje obchody na szczeblu centralnym. Goście, którzy przybędą na obchody, zaproszeni przez rząd lub NCK, otrzymają pamiątki z napisem Grunwald, właśnie ten logotyp znajdzie się także w spotach telewizyjnych reklamujących rocznicę . Rzecznik prasowy Narodowego Centrum Kultury Michał Laszczkowski powiedział PAP, że logo z mieczami powstało kilka miesięcy później niż logo z jeźdźcem. Rzecznik wyjaśnił, że stworzono je po to, by odróżniać imprezy organizowane lokalnie przez instytucje i samorząd woj. warmińsko-mazurskiego od imprez koordynowanych czy wspieranych finansowo przez tę placówkę.
Jednak dziennikarze PAP dowiedzieli się nieoficjalnie „takie działanie, to nic tylko zamieszanie i niepotrzebny chaos, a wszystko przez to, że Warszawie nie spodobał się logotyp z Olsztyna”. (bs)