Rzeczpospolita ma dowody dotyczące nieetycznych działań, podważających wiarygodność prawniczych rankingów branżowych. Jak podaje gazeta „pozycjonowanie” w rankingach to koszt od kilku do kilkunastu tysięcy złotych – tyle bowiem miała żądać za tego typu praktyki od swoich klientów agencja MM Consultants. Redakcja dziennika, którego ranking MM Consultants ma w swojej “ofercie”, stanowczo odcięła się od takich zabiegów.
Ewa Usowicz na łamach Rzeczpospolitej wprost nazywa takie praktyki oszustwem. Podkreśla, że ranking prowadzony przez redakcję jest oparty na metodach ilościowych i jakościowych, więc MM Consultants ani żadna inna agencja nie mogą mieć wpływu na wynik. Druga część oparta jest o rekomendacje samych prawników.
Usowicz zaznacza, że gazeta nie pozwoli na nieuczciwe działania agencji PR. „Nie godzimy się również na oszukiwanie prawników z kancelarii prawniczych będących zarówno naszymi czytelnikami, jak i często – współpracownikami” – napisała. (bs)