Pisaliśmy już o tym, ile kosztował głos wyborcy w pierwszej turze. Dzisiaj, za Rzeczpospolitą, podajemy, ile na kampanię wydali Kaczyński i Komorowski. Jak wynika z ustaleń dziennika, sztaby obu kandydatów wydały na promocję blisko 30 milionów złotych.
Wydatki Platformy Obywatelskiej oscylowały w granicach 15 mln zł, PiS-u – wyniosły ok. miliona mniej. Tymczasem wyliczenia te są – jak podkreśla Rzeczpospolita, szacunkowe, oficjalnie dane mają być podane 6 sierpnia.
PO tym razem nie przekroczyła wydatków – w 2005 PKW krytykowała partię za przekroczenie limitu o ponad 2,2 mln zł. PiS najwięcej wydał na kampanię telewizyjną – 13,4 mln zł).
Według przytaczanych przez gazetę danych Nielsen Audience Measurement wartość samych spotów przedwyborczych (płatnych i bezpłatnych) wszystkich kandydatów na prezydenta wyniosła prawie 10,7 mln zł. Jednocześnie według wyliczeń TNS OBOP wynika, że komitety wyborcze zapłaciły za spoty dużo mniej – ponad 6,6 mln zł.
Pięć milionów wydano na outdoor. (kk)