środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWycena marek: decydują nie tylko rankingi

Wycena marek: decydują nie tylko rankingi

Podejmowanie decyzji biznesowych jedynie w oparciu o rankingi marek może być bardzo kosztowne dla przedsiębiorstwa – czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Jak zatem wycenić marki, które zalicza się do aktywów niematerialnych? Jak zaznaczają rozmówcy Dziennika Gazety Prawnej, wartość marki szacuje się przede wszystkim za pomocą metody zwolnienia z opłat. W dużym uproszczeniu polega ona na oszacowaniu kosztów, jakie poniosłaby firma posiadająca dany znak towarowy, gdyby nie była jego właścicielem. Ponieważ metoda ta uwzględnia jedynie aspekt finansowy, dlatego często uzupełniania jest analizą siły marki, w której bierze się pod uwagę reputację, rozpoznawalność, stabilność, ochronę znaku i perspektywy rynku. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj