Z każdym dniem rośnie udział portali społecznościowych w budowaniu wizerunku marek. Agencje oferują coraz więcej form marketingu szeptanego – informuje Dziennik Gazeta Prawna.
Jak czytamy, najpopularniejszym i najtańszym działaniem wciąż jest generowanie wpisów na forach internetowych. Jednak zdecydowanie skuteczniejsze są konsekwentnie prowadzone kampanie, np. połączone z eventem. Zdaniem Pawła Suchockiego, dyrektora zarządzającego agencji Buzz Media, na którego powołuje się gazeta, tego rodzaju przedsięwzięcia najlepiej sprawdzają się branżach: turystycznej, gastronomicznej, farmaceutycznej oraz produktów dla dzieci.
Autorka artykułu wymienia również inne formy promocji w sieci – zaangażowanie liderów opinii oraz prowadzenie mikrobloga. W pierwszym przypadku należy odpowiednio pokierować opiniami osób posiadających wiedzę o danym produkcie, chęć dzielenia się nią i odpowiednią siłę oddziaływania na innych internatuów. Mikroblogi są zaś powszechnie stosowaną, formą komunikacji w firmach, a ich przewaga polega na znaczącym ograniczeniu informacji zwrotnych.
Koszt kampanii w Internecie – w zależności od zakresu i intensywności prowadzonych działań – waha się od 5 do 50 tys. zł wzwyż. (iw)