Nowy projekt ustawy lobbingowej nakłada na lobbystów obowiązek deklarowania CBA, czy mają zamiar współpracować z mediami. Jeśli mają takie plany, konieczne będzie precyzyjne wskazanie, jakie to będą media – informuje portal wyborcza.biz.pl.
Wielokrotnie pisaliśmy już na łamach PRoto.pl o kontrowersjach, jakie wśród przedsiębiorców wzbudza projekt nowej ustawy lobbingowej. Kolejną kwestią sporną okazuje się kontrola przez CBA kontaktów lobbystów z mediami, którą zamierzają narzucić autorzy zmian. „Przecież to absurd, żeby w wolnym kraju ktoś musiał spowiadać się CBA, jeśli działa zgodnie z prawem. Po co? Profilaktycznie?” – krytykuje te plany na łamach portalu ekonomista Witold Orłowski.
Jak mówi cytowany przez wyborcza.biz.pl Witold Michałek z BCC, podobne regulacje są całkowicie sprzeczne z ideą lobbingu jako elementu debaty publicznej. Ma jednak nadzieję, że ustawodawca, przed wprowadzeniem zmian, zaprosi do dyskusji również organizacje, które są im przeciwne. (iw)