poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościDyskusji o lobbingu ciąg dalszy: konieczna deklaracja o współpracy z mediami

Dyskusji o lobbingu ciąg dalszy: konieczna deklaracja o współpracy z mediami

Nowy projekt ustawy lobbingowej nakłada na lobbystów obowiązek deklarowania CBA, czy mają zamiar współpracować z mediami. Jeśli mają takie plany, konieczne będzie precyzyjne wskazanie, jakie to będą media – informuje portal wyborcza.biz.pl.

Wielokrotnie pisaliśmy już na łamach PRoto.pl o kontrowersjach, jakie wśród przedsiębiorców wzbudza projekt nowej ustawy lobbingowej. Kolejną kwestią sporną okazuje się kontrola przez CBA kontaktów lobbystów z mediami, którą zamierzają narzucić autorzy zmian. „Przecież to absurd, żeby w wolnym kraju ktoś musiał spowiadać się CBA, jeśli działa zgodnie z prawem. Po co? Profilaktycznie?” – krytykuje te plany na łamach portalu ekonomista Witold Orłowski.

Jak mówi cytowany przez wyborcza.biz.pl Witold Michałek z BCC, podobne regulacje są całkowicie sprzeczne z ideą lobbingu jako elementu debaty publicznej. Ma jednak nadzieję, że ustawodawca, przed wprowadzeniem zmian, zaprosi do dyskusji również organizacje, które są im przeciwne. (iw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj