Oferta edukacyjna polskich uczelni coraz częściej zawiera podyplomowe studia PR. Mimo ich popularności, nadal niełatwo znaleźć dobrego fachowca na rynku – czytamy w dodatku Fundusze Unijne do Dziennika Gazety Prawnej.
PR-owe studia podyplomowe trwają przeważnie 3-4 semestry i odbywają się w trybie zjazdów weekendowych. Jak czytamy, ich cena waha się od 4 do 10 tys. złotych. Co znajduje się w ich programie? Uczelnie ekonomiczne w trakcie kursu przekazują wiedzę niezbędną do sporządzania budżetu PR dla firm, prowadzenia działalności sponsoringowej i lobbingowej, budowania wewnętrznego PR, efektywnej współpracy z mediami oraz korzystania z usług agencji reklamowych i firmowych.
W trakcie studiów nacisk powinien być tez kładziony na kwestie etyki zawodowej. Jak zaznacza w artykule chcąca zachować anonimowość właścicielka agencji PR, osoby przychodzące do agencji są często niewłaściwie ukształtowane przez dotychczasową praktykę zawodową. „Pracę wyobrażają sobie jako niemal łapówkarstwo i manipulowanie danymi w celu osiągnięcia przez ich zleceniodawców określonych efektów medialnych i wizerunkowych” – zaznacza. (ks)