Jak czytamy w Gazecie Wyborczej, firmy prowadzące ciekawe kampanie na Facebooku mogą umocnić wizerunek nowoczesnych przedsiębiorstw. Aby jednak osiągnąć ten cel, trzeba pamiętać o kilku ważnych kwestiach.
„Należy być (…) uważnym, ponieważ każdy najmniejszy błąd, nawet językowy, może znaleźć się w ogniu krytyki kilkuset lub kilku tysięcy fanów” – zaznacza Patryk Leszczyński, account manager z ITBC Communication. Jak dodaje, na Facebooku należy pamiętać o tworzeniu bardziej nieformalnej atmosfery, choć oczywiście i tu trzeba przestrzegać podstawowych zasad kultury i odnosić się z szacunkiem do użytkowników serwisu.
Jak czytamy w gazecie, istotne jest również stworzenie „długofalowej koncepcji” wykorzystania strony fanowskiej. Osoby odpowiedzialne za nią powinny wiedzieć, co chcą zaoferować użytkownikom Facebooka, jak wciągnąć ich w interakcję oraz jak przedstawić swoją firmę. Aby profil był atrakcyjny, należy pamiętać o publikowaniu materiałów „wirusowych”, wspartych działaniami marketingowymi. Dla niektórych firm, działających w specyficznych branżach, ciekawe i niestandardowe kampanie są bowiem jedyną szansą dotarcia do szerszego grona odbiorców.
Autor artykułu przytacza wyniki zeszłorocznego badania Interactive Intelligence. Wykazało ono, że prawie połowa użytkowników Facebooka jest przeciwna obecności firm w tym serwisie. Postawa ta jest efektem nachalności, z jaką reklamują się firmy oraz ich kiepskich pomysłów na promocję. Mimo to warto stworzyć swój fan page. Tradycyjne formy reklamy nie przyciągają już uwagi odbiorców a ciekawa akcja w serwisie społecznościowym może umocnić pozytywny wizerunek nowoczesnej firmy. (ks)