środa, 20 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPudrowanie wizerunku w sieci

Pudrowanie wizerunku w sieci

Ułomny marketing szeptany, podstawione konta, mało merytoryczne komentarze budowane bez współpracy ze specjalistami w danej dziedzinie i cała lawina superpozytywnych opinii wrzucanych bez opamiętania do sieci – to podstawowe błędy firm w budowaniu dobrego wizerunku w internecie według Computer World.

„Nie ma złych produktów – są tylko źle zinterpretowane potrzeby nabywców” i wynikające z tego liczne błędy w komunikacji oraz kreowaniu opinii w internecie – czytamy w Computer World. Każdy, kto staje przed dylematem, jak z sukcesem kreować wizerunek swojej marki w internecie, powinien opowiedzieć się po jednej ze stron: „Kłamać, czy nie kłamać? Fabrykować opinie o marce czy je pozyskiwać? Kupować komentarze czy szukać ich u klientów? Zdaniem autora publikacji „nigdy wcześniej temat ten nie dotyczył tak bardzo małych i średnich firm”, które dzięki powszechności dostępu do Internetu zyskały całą gamę narzędzi do budowania relacji klientem. Jednak, jak zauważa Lemański, często niewłaściwie z nich korzystają.

Podstawowy błąd to „ułomny marketing szeptany” – informuje gazeta. Firmy korzystają z nieoficjalnych kont na forach i serwisach z opiniami. Dodatkowo, rzadko kiedy osoby będące autorami wpisów są specjalistami w danej dziedzinie. Bardzo niewielu sprzedawców potrafi moderować dialog bez wdawania się w faktyczną dyskusję, rzadko też osoby odpowiedzialne za PR współpracują z kimś, kto zajmuje się merytorycznymi odpowiedziami na forum. Producenci zapominają o tym, że „długa i częsta obecność na branżowych forach ukazuje ich uczciwość”. Co gorsza, wpisy użytkowników danego produktu, zawierające informacje o jego mankamentach, próbują zacierać publikacją wielu superpozytywnych komentarzy, co nie buduje zaufania do marki. Lekiem na całe zło ma być otwarcie na komentarze od swoich klientów – przykładowo, jak czytamy w tekście, Amazon zezwala na recenzje książek tylko tym osobom, które korzystają z konta na Facebooku i podpiszą się imieniem i nazwiskiem. Plusem są też niestandardowe działania typu testowanie produktów wśród forumowiczów oraz dopasowanie właściwego produktu do właściwego odbiorcy. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj