Russel Crowe, Robert Redford, Christopher Lambert, Linda Evangelista, Jean Michel-Jarre i Placido Domingo – oto gwiazdy, które pozytywnymi wspomnieniami o Polsce zwiększą jej rozpoznawalność i atrakcyjność. Taki plan na promocję naszego kraju za granicą ma MSZ.
„Nikt nie zrobi nam lepszej promocji” – tak na łamach Pulsu Biznesu eksperci komentują pomysł powstania filmu „Polska tak!” z celebrytami światowego formatu. Jakub Bierzyński z Omnicom Media zauważa, że Polska jak dotąd nie miała dobrej strategii: „Zajmowało się tym wiele urzędów, było mnóstwo niespójnych pomysłów, pojawiały się różne znaki graficzne. Wszystkie projekty szybko umierały”. Przyznaje, że nowy pomysł MSZ to być może „droga na skróty”, jednak ma szanse powodzenia. Podobne zdanie ma Marek Staniszewski z agencji Young & Rubicam, która razem z Wunderman Polska pracuje przy internetowej kampanii na rzecz polskiej prezydencji w UE. „Strategia wykorzystania celebrytów to bardzo dobry pomysł. Korzystają z niego z sukcesem duże banki i korporacje, jest więc sprawdzony” – mówi Staniszewski. Film, jak czytamy w dzienniku, ma ukazywać Polskę jako kraj atrakcyjny gospodarczo i turystycznie, dynamicznie rozwijający się i bogaty historycznie oraz kulturowo. Materiałem, na którym ma bazować producent – Agencja Filmowa TV Project, będą archiwalne wywiady Romana Rogowieckiego.