Relacje inwestorskie, jako „naturalny kanał komunikacji spółki z otoczeniem”, powinny być skorelowane i spójne z public relations – czytamy w Home&Market.
Jak pisze Aleksandra Wójcik, wprowadzenie przedsiębiorstwa na giełdę wiąże się nie tylko z pozyskaniem kapitału na biznes, ale też ze zwiększeniem rozpoznawalności w branży, wzmocnieniem pozycji wśród konkurencji oraz prestiżem, wynikającym z posiadania statusu spółki notowanej na giełdzie. Głównym celem relacji inwestorskich jest według autorki „kreacja wizerunku firmy wśród społeczności inwestorów, prowadząca do utrzymania oraz zwiększenia ich zainteresowania spółką oraz budowania więzi i bliskiego kontaktu”. PR z kolei pozwala na prowadzenie komunikacji z „całościowym otoczeniem spółki”.
Podstawą budowania wizerunku „solidnego podmiotu” jest jednak nade wszystko połączenie tych obydwu dziedzin i rzetelne przekazywanie informacji przez spółkę oraz odpowiedzialność za podejmowane działania, bez obaw o konfrontację z rynkiem. (es)