Wrocław znajduje 2012 powodów, dla których warto odwiedzić to miasto, Poznań gratuluje awansu finalistom, Gdańsk zachęca do wyjścia poza ramy a Warszawa przebiera Syrenkę – czytamy w Rzeczpospolitej. Im mniej dni do Euro 2012, tym więcej złotówek wydają na promocję miasta-gospodarze tej imprezy.
Wśród czterech miast, w których odbędą się mecze mistrzostw, najwięcej na promocję przeznacza Poznań – tegoroczny budżet promocyjny poznańskiego magistratu to 5,7 mln złotych. Miasto dwa tygodnie temu rozpoczęło kampanię w ramach której poznaniacy gratulują Anglikom, Niemcom, Hiszpanom, Holendrom i Włochom awansu do finału mistrzostw Europy. W jej ramach pojawią się również reklamy w znanych zachodnich gazetach.
Wrocław na reklamę zamierza wydać 10,5 mln złotych. Jego hasła to: „Mecz to tylko początek” oraz „2012 powodów, by odwiedzić Wrocław”. Pod koniec tego roku miasto ma rozpocząć kampanię w Londynie, Wiedniu i Berlinie, gdzie billboardy będą zachęcały do odwiedzenia stolicy Dolnego Śląska. Dodatkowo miasto promować będzie instalacja na lotnisku we Frankfurcie nad Menem oraz płyta rapera L.U.C.-a. Warszawa na promocję przeznaczy o 2,5 mln złotych mniej i wykorzysta Syrenkę oraz Chopina, przebranych w piłkarskie stroje. Postacie te pojawią się na miejskich wydawnictwach, plakatach i ulotkach.
Spośród gospodarzy najmniej wyda Gdańsk – 2,5 mln złotych. Miasto promuje się hasłem „Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności” i spotem, który będzie emitowany w BBC oraz France24. Uzupełnieniem tych działań jest internetowa platforma BeyondTheFrame, gdzie internauci mogą tworzyć własne filmy na temat pasji, miłości oraz wolności. (ks)