Kobiety, które wkraczają na obszary dotychczas zarezerwowane wyłącznie dla mężczyzn to już nie tylko „CEO ogniska domowego” – zauważa Norbert Ofmański, prezes On Board PR Ecco Network i radzi, jak powinny pracować nad wizerunkiem firmy.
Ofmański, w artykule opublikowanym w Gazecie Finansowej Perły Polskiego Biznesu pisze o umiejętnym kreowaniu wizerunku w świecie biznesu, z tym że zasady te – ogólnie znane w branży PR – przedstawia jako zalecenia, do których powinny w sposób szczególny stosować się kobiety zajmujące kluczowe stanowiska w firmach.
„Wizerunek businesswoman musi być przede wszystkim spójny i prawdziwy, aby stał się wiarygodny i przekonywający” – podkreśla członek rady ZFPR, dookreślając jeszcze, że „to, kim jesteśmy, wyraża się nie tylko poprzez nasz wygląd zewnętrzny, ale również zachowanie, kompetencje i dokonania”. Gdyby kobiety, które uczestniczą w procesach decyzyjnych swoich firm, miały wątpliwości, jak „zasłużyć na szacunek otoczenia i przysłowiowy »kawałek tortu«”, to Ofmański radzi: „Kobieta sukcesu powinna zdobywać reputację poprzez swoje kompetencje i postawy”. Mało tego, „może udowodnić swoją wiarygodność poprzez skuteczne czyny”. Musi jednak nade wszystko zrozumieć – przestrzega Ofmański – że to, co mówi lub robi, ma wpływ na postrzeganie jej osoby i jej przedsiębiorstwa. Aby była traktowana w partnerskich relacjach „jak równy z równym”, kobieta sukcesu widziana oczami prezesa agencji On Board musi być asertywna, czyli wiedzieć, czego chce, stawiać jasne warunki i „być uczciwą wobec samej siebie, choć nierzadko dokonuje trudnych wyborów”. Co ważne, powinna niezmiennie – w złych i dobrych chwilach – prezentować silny i spójny wizerunek firmy, a poza tym – znać się na negocjowaniu, bo dzięki temu będzie mogła sterować procesem negocjacji i „mieć go do pewnego stopnia pod kontrolą”. (es)