Motyw muzyczny wykorzystany w najnowszym spocie kampanii promującej Katowice przypomina ścieżkę dźwiękową z programu „Informacje dnia” emitowanego w TV Trwam. Jak czytamy w Gazecie Wyborczej Katowice można go pobrać z internetu za 8 dolarów. „Nasza muzyka to dzieło własne kompozytora” – zapewniał wcześniej Mateusz Zmyślony, dyrektor Grupy Eskadra, która przygotowała kampanię.
Zmyślony wyjaśnia, że spot miał być utrzymany w konwencji stacji informacyjnej, a ewentualne podobieństwo jest przypadkowe. Gazeta Wyborcza „równie przypadkowo” trafiła w sieci na melodię z reklamy. Jak czytamy, w jednym z serwisów można ją kupić za 8 dolarów i 15 centów. Jak wyjaśnia dyrektor Grupy Eskadra, cała branża reklamowa wykorzystuje gotowe materiały. Zaznacza także, że muzyka jest tylko jednym z elementów całości oraz że osiągnięcie takiego samego efektu za mniejsze pieniądze jest chyba zaletą. Cała kampania jest warta 1,5 mln złotych. (ks)
Czołówka programu TV Trwam