czwartek, 23 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościPolskie miasta wydają miliony na promocję przed Euro

Polskie miasta wydają miliony na promocję przed Euro

Poznań gratuluje awansu do mistrzostw, Warszawa przebiera pomniki w stroje piłkarskie, Gdańsk wychodzi poza ramy, a Wrocław przedstawia 2012 powodów, dla których warto odwiedzić to miasto. O tym, jak miasta promują się przy okazji Euro 2012, napisał magazyn Brief.

Na promocję z okazji mistrzostw Europy najwięcej wydał dotychczas Poznań. Działania promocyjne prowadzone od 2009 roku pochłonęły dotychczas 15 milionów złotych. W ramach tej kwoty stworzono spot reklamowy w reżyserii Xawerego Żuławskiego, emitowany w Wielkiej Brytanii, Niemczech Hiszpanii i Włoszech. Przeprowadzono kampanię w której pogratulowano Niemcom, Anglikom, Hiszpanom, Holendrom i Włochom awansu do mistrzostw. W 2012 roku miasto skupi się w swoich działaniach na Włoszech, Chorwacji i Irlandii – krajach, których reprezentacje będą swoje mecze rozgrywały właśnie w Poznaniu.

Warszawa na promocję w sumie wyda 8 mln złotych. Za te pieniądze przygotowano m.in. kontrowersyjny spot. W dalszych działaniach stolica postawi na sieć. W ich ramach emitowane będą filmy rysunkowe autorstwa Przemysława Truścińskiego i Bartosza Sztybora, w roli głównej z Syrenką i Fryderykiem przebranymi w stroje piłkarskie.

Prawie czterokrotnie mniej na promocję przeznaczy Gdańsk. Z kampanią promocyjną przed Euro ruszył w 2011 roku, przygotowując spot „Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności”, przygotowany przez Drewa Lightfoota. Tak samo jak Poznań miasto skupi się na promocji w krajach, których drużyny będą gościć w Trójmieście – Hiszpanii, Włoszech, Irlandii i Chorwacji. Gdańsk będzie też obecny na targach turystycznych m.in. w Madrycie, Dublinie, Mediolanie i Berlinie.

Motywem przewodnim promocji Wrocławia jest hasło „Mecz to tylko początek” i „2012 powodów, by odwiedzić Wrocław”. Miasto ruszyło z kampanią zewnętrzną pod koniec 2011 roku w Londynie, Wiedniu i Berlinie. W ramach działań promocyjnych powstała także płyta „Kosmostumostów”, nagrana przez rapera L.U.C. Wrocław na swoje działania wyda ok. 10,5 mln złotych. (ks)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj