Ruszyła polska wersja językowa LinkedIn. Obecnie z serwisu korzysta ok. pół miliona polskich użytkowników, ale amerykański serwis planuje mieć ich 5 mln. „Skoro szacuje się, że w Polsce jest dziś 5,2 mln pracowników będących specjalistami w swoich zawodach, to dobrze byłoby zdobyć ich wszystkich i w te stronę będziemy zmierzać” – twierdzi Ariel Eckstein, dyrektor LinkedIn w regionie EMEA.
Z badań przeprowadzonych w 2011 r. wynika, że przy rekrutacji pracowników z mediów społecznościowych (najczęściej Facebook i GoldenLine) korzysta 8 na 10 polskich firm. Do GoldenLine należy ok. 800 tys. użytkowników, jednak „dla wielu polskich profesjonalistów posiadanie konta w LinkedIn już jest koniecznością. Oferuje im to, co czego nie ma GoldenLine, czyli wyjście poza kraj – przekonuje Jadwiga Naduk, szefowa działu badań w firmie Hays Poland. Według Ecksteina branże, które są obecnie najbardziej zaangażowane w serwisie są: ITC, bankowość i telekomunikacja. (kg)