niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCSR przyczynia się do wzrostu konkurencyjności

CSR przyczynia się do wzrostu konkurencyjności

„CSR jako współczesna filozofia prowadzenia biznesu w dobie wzrostu konkurencyjności i niepewności otoczenia staje się wymogiem” – twierdzi Eliza Taworska, właścicielka Future Concept. Ale czym jest CSR?

W sektorze małych i średnich przedsiębiorstw programy odpowiedzialności społecznej są skupione wokół pracowników i ich otoczenia. Zawiera się w nich m. in. „równowaga w życiu zawodowym i prywatnym, różnorodność, komunikowanie i włączanie kadry w procesy decyzyjne, niepełnosprawność, poprawę warunków pracy i życia prywatnego, sprawiedliwe wynagrodzenie, tworzenie warunków pracy dla osób borykających się z problemami na rynku pracy, ekologia” – wylicza Taworska. Zwraca także uwagę, iż w Polsce kwestia różnorodności nie jest prawie wcale poruszana. Przedsiębiorstwa wykorzystują raczej potencjał polityki równych szans czy sprawiedliwego wynagrodzenia, ale z rezerwą podchodzą do tematu różnorodności – w zakresie niepełnosprawności intelektualnej, fizycznej, wieku, pochodzenia itp.

Z badań Future Concept, przeprowadzonych w tym roku, wynika, że 27 z 62 przedsiębiorstw małych i średnich jest gotowych zatrudnić osoby niepełnosprawne, 11 chętnie zatrudni obcokrajowca, 9 nie chce wprowadzać polityki różnorodności, zaś 11 firm może zatrudnić pracowników 50+. „Mimo że CSR wdrażany był dotychczas głównie w dużych przedsiębiorstwach, jest to również strategiczne narzędzie podnoszenia konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw” – podsumowuje Taworska. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj