Im więcej działań wpływających na widoczność w sieci, tym większa szansa na sukces internetowego biznesu – czytamy w dodatku Dziennik Gazeta Prawna Moja Firma. Przy pozycjonowaniu danej domeny można skorzystać z kilku strategii, w tym z tzw. strategii długiego ogona.
Przydaje się ona sklepom internetowym oferującym produkty, wśród których nie ma dominującej kategorii. W ich przypadku przydatne jest także rozbudowane linkowanie wewnętrzne odnoszące do kategorii i produktów. Ich nazwy powinny być podane precyzyjnie, a opisy stworzone specjalnie na potrzeby sklepu. Natomiast w przypadku wyspecjalizowanych sklepów, pozycjonowanych powinno być tylko kilka ogólnych haseł precyzujących towar oraz nazwy produktów.
Przy pozycjonowaniu istotne są także inne czynniki: częstość występowania słów kluczowych w treści strony, linki zewnętrzne kierujące do niej, tytuły podstron, przejrzystość nawigacji a nawet szybkość ich otwierania.
Na pozycję strony w wynikach wyszukiwania wpływ ma nawet wiek domeny. „Im domena jest starsza, tym jest lepiej postrzegana. Serwis, który istnieje w internecie nieprzerwanie od wielu lat, zyskuje większe »poważanie« wyszukiwarki, tzw. reputację” – zaznacza Sebastian Miśniakiewicz z SEO Profi. (ks)