Urządzenia Apple w 2011 roku pojawiły się w serialach i filmach (lub były wzmiankowane) 891 razy.
Opanowanie do perfekcji sztuki product placementu zajęło koncernowi z Cupertino kilkanaście lat. Jeszcze na początku lat 90-tych producenci telewizyjni musieli korzystać z egzemplarzy recenzenckich zwróconych przez dziennikarzy. Z czasem product placement stał się takim samym priorytetem jak użyczanie sprzętu dziennikarzom. Firma wprowadziła także drobną, ale istotną zmianę. Pierwotnie na obudowie laptopów logo Apple umieszczano przodem do użytkownika. Przy uchylonej klapie znajdowało się ono do góry nogami. Od 1997 Steve Jobs nakazał odwrócić logo – tak aby widz mógł je oglądać w odpowiednim położeniu.
Koncern nigdy nie płaci za umieszczanie swoich produktów w telewizji, mimo że raz postanowił zrobić wyjątek. W 1996 roku laptop PowerMac miał odegrać jedną z głównych ról w filmie Mission: Impossible. W zamian koncern zobowiązał się do promowania filmu w swoich reklamach. W efekcie Apple zaoszczędziło 500 tys. dolarów na produkcję reklam, które były po prostu fragmentami filmu. (ks)