Na dwa tygodnie przed otwarciem Euro 2012 zaczyna się kampania rządu „Wszyscy jesteśmy gospodarzami” promująca Polskę. Ostrożne szacunki mówią, że przyjedzie do nas 500 – 600 tysięcy kibiców, optymistyczne – że nawet ponad milion. Spoty, plakaty, bannery i billboardy warte milion złotych sprawdziła Gazeta Wyborcza.
„Nieprędko powtórzy się taka szansa na zadbanie o markę Polski. Do Polski przyjadą setki tysięcy kibiców, miliony będą oglądać mecze w telewizji. Pokażmy, że jesteśmy dumnym, gościnnym i otwartym krajem. Sukces Polski zależy głównie od tego, jak przywitamy zagranicznych gości i jaką stworzymy atmosferę, bo wszyscy jesteśmy gospodarzami Euro 2012” – mówi Gazecie o kampanii reklamowej Donald Tusk. Wojciech Szacki z dziennika podkreśla, że kampania jest zrobiona z rozmachem. Jej koszt to milion złotych (z czego pół miliona pochodzi z rezerwy budżetowej), ale jej koszty – czytamy w dzienniku – będą większe. Według kancelarii premiera, trudno to na razie oszacować.
Są w każdym razie spoty w telewizji i radiu (publiczne media wyemitują je za darmo), będą billboardy, plakaty i bannery. Hasło „Feel like at home”, czyli „Czuj się jak u siebie” na tle twarzy pomalowanych w barwy narodowe uczestników mistrzostw będą wyświetlały także ekrany bankomatów Euronetu. Oprócz tego zobaczymy je na stacjach benzynowych Orlenu. Na plakatach nie zabrakło kodu QR, dzięki któremu za pomocą telefonu komórkowego zostaniemy przekierowani na stronę Polish Guide z informacjami dla obcokrajowców. Ponadto można przez internet zamawiać bezpłatny zestaw materiałów promocyjnych: plakat, naklejki z informacją, że mówimy po angielsku, znaczki społecznego wolontariusza z hasłem „How can I help you”, a jeśli nie znamy angielskiego – znaczki z hasłem „Witajcie!” w językach państw uczestników turnieju. (es)