Komunikatywni, szybko reagują i potrafią dyskutować, nie koloryzując rzeczywistości – tak Home&Market przedstawia swój ranking najlepszych rzeczników.
W rankingu wyróżniono m.in. Renatę Borkowską-Kubiak (Pelion) – za inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, dobrą politykę informacyjną spółki. Rzecznik Komisji Nadzoru Finansowego, Łukasz Dajnowicz, został doceniony za umiejętne „balansowanie na linie” i wyjście obronną ręką z afery Amber Gold. Sylwia Kalska z Krajowej Spółki Cukrowej to z kolei rzeczniczka, której znakiem rozpoznawczym wg Home&Market jest sprawna komunikacja zewnętrzna, szczególnie w obliczu prywatyzacji spółki. „Budowanie wizerunku banku przyjaznego klientom i profesjonalnego w warunkach wciąż rosnącej konkurencji i wkradającego się do polskich gospodarstw domowych kryzysu” – to zasługa Ewy Krawczyk z Kredyt Banku. Jej koleżanka po fachu – Magdalena Szymańska z BNP Parias Polska – prezentuje natomiast „najwyższe standardy zawodowe”, a Piotr Utrata z ING Banku Śląskiego nie unika dziennikarzy i utrzymuje wysoki poziom media relations. Maja Lidke (Europejski Fundusz Leasingowy) wykazała się profesjonalizmem przy zmianie na stanowisku prezesa w jej firmie, a Miłosz Marczuk z PARP-u – poprawą wizerunku tej instytucji. Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich – po raz drugi w rankingu Home&Market – umocniła swoją pozycję na liście za kontakty z mediami i dobrą komunikację w trakcie Euro 2012. Sebastian Tołwiński z Grupy Żywiec uznanie zyskał za sztukę eksponowania swojej marki w niesprzyjających warunkach i niepowielanie schematów.
Jak tłumaczy PRoto.pl Katarzyna Mazur z Home&Market, ranking – jak każdego roku – jest subiektywny. „Jest wynikiem naszej współpracy z rzecznikami, opinii naszych dziennikarzy i współpracujących z nami redakcji Gazety Finansowej i magazynu Gentleman” – mówi. (es)