MSZ poszukuje firmy lobbingowej do pomocy podczas Szczytu Klimatycznego. „Oczekujemy koncepcji kampanii niestandardowej, wykorzystującej nowoczesne technologie i środki przekazu” – twierdzi biuro prasowe resortu.
Szczyt Klimatyczny to szansa dla Polski, by przekonać członków spotkania do swoich racji. „Nasz sektor energetyczny jest wciąż oparty na węglu, dlatego sprzeciwiamy się ambitnym planom Komisji Europejskiej dotyczącym redukcji gazów cieplarnianych. Dzięki kampanii lobbingowej rząd chce wyjść z narożnika” – twierdzi Bogusław Sonik, europoseł PO. Celem jest pokazanie, że redukcja gazów cieplarnianych jest niekorzystna dla całej UE, ponieważ wtedy stałaby się mniej konkurencyjna – czytamy w Rzeczpospolitej. To stanowisko MSZ chce promować w Brukseli i Berlinie, przekonując do niego m.in. polityków, dziennikarzy i naukowców. W Niemczech preferuje się rozwój energii odnawialnej – nie tylko ze względu na aspekt klimatyczny, ale tez ze względu na eksport technologii do produkcji takiej energii – czytamy w gazecie.
Nie wiadomo, ile pieniędzy zostało przeznaczonych na ten cel. W 2011 r. w związku z polską prezydencją na podobną usługę, świadczoną przez Burson-Marsteller, wydano około milion euro. (kg)