„W związku z niepochlebnymi artykułami na temat Łodzi, choćby w brytyjskim dzienniku »The Sun«, chcemy budować pozytywny obraz miasta” – mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji, turystyki i współpracy zagranicznej Urzędu Miasta Łodzi. I dodaje, że miasto w tym celu zatrudni agencję PR – donosi Polska Dziennik Łódzki.
Jak informuje Jolanta Baronowska, biuro promocji Urzędu Miasta Łodzi szuka agencji PR, która przygotuje strategię dla miasta. Miałaby ona budować pozytywny wizerunek Łodzi w mediach. Dyrektor Wojdak przyznaje, że jego pracownicy nie potrafią tego zrobić, bo nie wiedzą jak. „Dwa tygodnie temu wysłaliśmy zapytania do 12 agencji PR w kraju. Nie mamy jeszcze odpowiedzi, czy mogłyby to zrobić i za ile. Sfinansujemy to z budżetu biura promocji” – przyznaje w gazecie. Pomysł nie wszystkim jednak przypadł do gustu. Radna Wiesława Zewald (PO) uważa, że takie strategie powinni tworzyć pracownicy biura promocji. „Miasto miało oszczędzać. Może warto wysyłać pracowników na szkolenia?” – pytała na wczorajszym posiedzeniu komisji promocji Rady Miejskiej. Tymczasem kadry biura promocji – czytamy w dzienniku – z roku na rok się kurczą. W ciągu dwóch lat zatrudnienie spadło o 15 – 20 proc. (es)