poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRanking pracodawców sposobem na promocję

Ranking pracodawców sposobem na promocję

Pojawia się coraz więcej zestawień, które porównują politykę personalną firm oraz ich wizerunek na rynku pracy. „Fakt, że firma angażuje się w badania, potwierdza, że chce być dobrze postrzegana, że zależy jej na pracownikach” – sądzi Barbara Zych, Employer Branding Institute.

Dostępnych jest już kilkanaście rankingów ogólnokrajowych i badań pracodawców. Mają różną metodologię. Jedne analizują politykę HR i opierają się na audycie, inne – bazują na ocenie wizerunku firmy przez osoby z zewnątrz (m.in. studenci czy specjaliści). Korzyści? Rankingi „pomagają  popularyzować dobre praktyki i mobilizują firmy do podwyższania standardów HR” – argumentuje Piotr Palikowski, szef Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.

Nie tylko kandydaci mogą skorzystać na rankingach. Dla firm to źródło informacji, np. o popularności wśród danej grupy – czytamy w Rzeczpospolitej. To także narzędzie promocyjne, choć „firma może więcej stracić niż zyskać, gdy w ogłoszeniach chwali się nagrodami sprzed kilku lat” – podkreśla Zych. Zdaniem Andrzeja Borczyka, dyrektora HR w spółce Microsoft, warto pamiętać również o jakości, metodologii oraz doborze przepytywanych osób. Choć podkreśla, że „tak naprawdę to nie rankingi, a jakość aplikacji, a później ocena pracowników świadczy o tym, czy nasza strategia budowania wizerunku marki jest skuteczna”. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj