wtorek, 19 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościROPO: sposób na efektywną sprzedaż marek

ROPO: sposób na efektywną sprzedaż marek

Efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline) może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. 83 proc. ankietowanych przed zakupem poszukuje informacji o produkcie właśnie w sieci – wynika z badania PBI i GfK Polonia.

„ROPO dotyczy konsumentów, którzy są bliscy podjęcia decyzji o dokonaniu zakupu. To,  którą markę wybiorą i czy to będzie nasza marka, zależy w bardzo dużym stopniu od informacji, jakie znajdą w sieci” – czytamy w Wiadomościach Kosmetycznych. Aby zwiększyć efektywność należy m.in. skupić się na głębokiej analizie słów i fraz oraz na monitoringu mediów społecznościowych. Kolejnym czynnikiem zwiększającym szansę na sprzedaż produktów jest budowa serwisu eksperckiego, który będzie uwzględniał seowriting. A treści mogą być w formie: artykułów i porad eksperckich, infografik i wykresów, rekomendacji innych konsumentów czy filmów szkoleniowych. Ponadto można uwzględnić: działania SEO (podnoszące pozycjonowanie marki), kampanie performance marketingu (rozliczane za efektywność, np. za kliknięcie) oraz prowadzenie dialogu z konsumentami na forach internetowych. Wykorzystanie efektu ROPO „jest drogą do wzrostów sprzedaży i, co ważne, jest trwałą inwestycją – raz wdrożone rozwiązania (…) będą przynosić stabilne zyski w długim terminie” – czytamy w gazecie. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj