niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPolska promuje żywność za 250 mln zł

Polska promuje żywność za 250 mln zł

Już ponad 250 mln zł warte są wsparte przez Brukselę kampanie promujące polską żywność. Będą kolejne – zapowiada Rzeczpospolita.

To, które organizacje branżo­we dostaną pieniądze na pro­mocję żywności, Komisja Eu­ropejska ogłosi 10 kwietnia – informuje dziennik. Znajdzie się wśród nich Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI), która dzięki wsparciu UE będzie mogła kontynuować dotyczą­cą kampanię informacyjną nt. wołowiny i wieprzowiny w Korei Południowej, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych. Budżet programu to ponad 20 mln zł. Połowę wyłoży UE, 30 proc. Będzie pochodziło z budżetu krajowego, a resztę wyłożą producenci. Jak pisze Beata Drewnowska, to już 22 program promujący naszą żywność, który zaakceptowała Bruksela. „Nasze organizacje są coraz bardziej aktywne, dzięki cze­mu rośnie udział Polski w łącznej liczbie kampanii promocyjnych realizowanych w UE” – mówi Piotr Kondraciuk, dyrektor biura promocji Agen­cji Rynku Rolnego.

Według dziennikarki polskie organizacja branżo­we coraz chętniej sięgają po wsparcie unijne, ponieważ stać je na wkład własny. To z kolei zasługa dziewięciu krajowych fundu­szy promocji (istniejących od 2009 r.), które zasilają składki od producentów. W 2012 roku – podkreśla Drewnowska – organizacje branżo­we dostały od nich prawie 48,3 min zł na działania pro­mocyjne. A rok wcześniej było to 37,7 min zł. Co ciekawe, Polska Federacja Producen­tów Żywności (PFPŻ) propo­nuje, aby część kwoty zgroma­dzonej na krajowych fundu­szach przeznaczyć na obronę wizerunku naszych produk­tów za granicą. „To reakcja na nagonkę na naszą żywność, która w ostatnim czasie nasili­ła się szczególnie w Czechach i na Słowacji” – podaje gazeta. A An­drzej Gantner, dyrektor gene­ralny PFPŻ, zaznacza: „Powinniśmy przeprowa­dzić kampanię PR w zagra­nicznych mediach oraz bieżąco monitorować i reago­wać na wszelkie negatywne działania na kluczowych dla nas rynkach”. Zgodnie z informacjami Rzeczpospolitej, mini­ster rolnictwa Stanisław Kalemba potwierdził, że po­wstanie zespół ds. ochrony wizerunku produktów rolno-spożywczych. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj