W tym roku Łódź przeznaczy na promocję 7,5 mln zł. W poprzednich latach biuro promocji miało do dyspozycji nawet 30 mln zł na ten cel. Gdzie urzędy szukają środków? Zbawieniem okazują się fundusze unijne – czytamy w Gazecie Wyborczej.
W ramach budżetu na ten rok Łódź musi realizować następujące cele: promocja miasta, wsparcie łódzkich imprez modowych i designerskich, ma rozwinąć turystykę oraz współpracę z zagranicą. Celów jest sporo, a pieniędzy niewiele dlatego też dużym wsparciem są środki unijne. W latach 2014-2020 Polska dostanie od Unii 300 mld zł funduszy, o które będą starać się miasta i regiony za pomocą projektów. Dla Łodzi wsparcie unijne to nie nowość. „W ramach promocji marki w ostatnim czasie realizowaliśmy dwa projekty z unijnym dofinansowaniem. W zeszłym roku wyprodukowaliśmy i wyemitowaliśmy filmy promujące Łódź jako centrum przemysłów kreatywnych. Koszt wyniósł 920 tys. zł, z czego 800 tys. to były właśnie unijne pieniądze” – chwali się Bartłomiej Wojdak, szef łódzkiego biura promocji.
W planach łódzkiego biura promocji jest także zdobycie funduszy na „budowanie wizerunku miasta jako centrum przemysłów kreatywnych na największych imprezach rozrywkowo-kulturalnych, na gospodarczą promocję miasta jako najlepszego miejsca do prowadzenia biznesu, na turystykę biznesową, czyli promocję Łodzi jako najlepszej lokalizacji dla organizacji konferencji, kongresów, spotkań biznesowych oraz na weekendową turystykę” – czytamy w Gazecie Wyborczej. (kg)