Reguły te powinny być częścią ogólnych zasad dotyczących komunikacji w firmie. Jak zaznacza autorka, taka polityka powinna dotyczyć wszystkich pracowników i uwzględniać ich aktywność, taką jak sprawdzanie prywatnej poczty, oglądanie filmów, pobieranie plików z sieci oraz aktywność w serwisach społecznościowych. Firma powinna poinformować pracowników, czy i na jakich zasadach mogą korzystać z udostępnionych środków komunikacji w celach prywatnych. W przypadku aktywności poza godzinami pracy, firma nie może zabronić pracownikom korzystania z internetu. Może jednak sformułować swoje oczekiwania dotyczące firmowego wizerunku i np. zabronić zamieszczania logotypu i nazwy firmy na prywatnych profilach oraz identyfikowania prywatnych wypowiedzi z oficjalnym stanowiskiem pracodawcy i ujawniania prawnie chronionych tajemnic firmy.
Polityka korzystania z internetu może także zawierać wzmianki o ryzyku wynikającym z zamieszczania wpisów o podmiotach konkurencyjnych wobec pracodawcy i zalecić ostrożność w komentowaniu spraw firmy, które nie są jawne. Firma powinna także pamiętać o określeniu ewentualnych konsekwencji wynikających ze złamania przyjętych przez nią zasad. (ks)