„Standardowe reklamy w prasie i internecie przestają wystarczać, dlatego coraz większe znaczenie w branży nieruchomości zaczyna odgrywać budowanie wizerunku marki i podkreślanie jej regionalnego charakteru” – osądza Adam Michańków, członek Wielkopolskiego Klubu Kapitału.
W porównaniu z innymi branżami deweloperzy późno wzięli się za kreowanie swojego wizerunku. Jednak zapotrzebowanie na PR jest coraz większe, choć nie jest to zadanie łatwe i szybkie w realizacji. „Dobrym rozwiązaniem może okazać się więc utożsamienie marki z regionem, powiązanie z lokalną przestrzenią, na której firma inwestuje i tym samym przyczynia się do wzrostu gospodarczego” – czytamy w Gazecie Finansowej. Stąd priorytetem staje się znalezienie elementów wspólnych między marketingiem miejsca a marketingiem firmy deweloperskiej. Skutecznym rozwiązaniem jest również udział w regionalnej inicjatywie, dzięki czemu firma może wyróżnić się na tle innych marek oraz utożsamić z wartościami danego regionu. Połączenie marketingu marki z marketingiem regionu może zaowocować skojarzeniem firmy deweloperskiej nie tylko z dużymi inwestycjami, ale też z pomocą w rozwoju regionu – podsumowuje Michańków. (kg)