sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNiedookreślona reprezentacja, czyli jak rozliczać wizerunkowe wydatki firmy

Niedookreślona reprezentacja, czyli jak rozliczać wizerunkowe wydatki firmy

W odróżnieniu od wydatków reklamowych, wydatki poniesione na reprezentację nie są zaliczane do kosztów uzyskania przychodów. Jak czytamy w Rzeczpospolitej Dobra Firma, trudność stanowi rozróżnienie pojęcia promocji i reprezentacji.

Ustawy o podatkach dochodowych nie określają terminu „reprezentacja”. Z interpretacji organów podatkowych i decyzji sądów administracyjnych wynika jednak, że reprezentacja w sensie prawnym odnosi się do występowania w czyimś imieniu, reprezentowania czyichś interesów.

Według interpretacji poznańskiej Izby Skarbowej z 25 stycznia 2013 roku reprezentacja związana jest z tworzeniem wizerunku przedsiębiorcy i utrzymywaniem dobrych relacji z kontrahentami. Nie są one konieczne do osiągnięcia przychodu, ale sprzyjają temu celowi. Według wyroku NSA z 25 stycznia 2012 roku określenie reprezentacja wiąże się w prawie podatkowym z „przedstawicielstwem podatnika, działaniem w jego imieniu, w jego interesie, na jego rzecz”. (ks)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj