20 mln dol. – tyle Facebook zapłaci pięciu amerykańskim użytkownikom w ramach ugody. Przedmiotem sporu była specyficzna forma reklamy, czyli historie sponsorowane, które według pozwanych naruszają ich prywatność – czytamy w wyborcza.biz.
Historie sponsorowane to reklama, która pokazuje, jaki produkt lub firmę lubi nasz znajomy na Facebooku. „To rodzaj tzw. marketingu szeptanego, co oznacza, że o reklamowanym produkcie dowiadujemy się nie z krzykliwego banera, ale od osób, które znamy. Dzięki temu łatwiej ulegamy promocyjnemu przekazowi” – czytamy w serwisie. Jednak niewielu użytkowników jest świadomych, że używa się ich imienia i nazwiska.
W kwietniu 2011 roku 5 osób złożyło pozew przeciwko portalowi, ale dopiero teraz zapadł wyrok. W związku z tym Facebook ma wypłacić 20 mln dol., w ramach ugody, oraz „dać wszystkim użytkownikom serwisu większą kontrolę nad wykorzystaniem w reklamie informacji na ich temat” – informuje wyborcza.biz.
Na historiach sponsorowanych Facebook zarobił (od stycznia 2011 roku do sierpnia 2012 roku) prawie 234 mln dolarów. (kg)