piątek, 10 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościFB: 20 mln dol. w ramach ugody

FB: 20 mln dol. w ramach ugody

20 mln dol. – tyle Facebook zapłaci pięciu amerykańskim użytkownikom w ramach ugody. Przedmiotem sporu była specyficzna forma reklamy, czyli historie sponsorowane, które według pozwanych naruszają ich prywatność – czytamy w wyborcza.biz.

Historie sponsorowane to reklama, która pokazuje, jaki produkt lub firmę lubi nasz znajomy na Facebooku. „To rodzaj tzw. marketingu szeptanego, co oznacza, że o reklamowanym produkcie dowiadujemy się nie z krzykliwego banera, ale od osób, które znamy. Dzięki temu łatwiej ulegamy promocyjnemu przekazowi” – czytamy w serwisie. Jednak niewielu użytkowników jest świadomych, że używa się ich imienia i nazwiska.

W kwietniu 2011 roku 5 osób złożyło pozew przeciwko portalowi, ale dopiero teraz zapadł wyrok. W związku z tym Facebook ma wypłacić 20 mln dol., w ramach ugody, oraz „dać wszystkim użytkownikom serwisu większą kontrolę nad wykorzystaniem w reklamie informacji na ich temat” – informuje wyborcza.biz.

Na historiach sponsorowanych Facebook zarobił (od stycznia 2011 roku do sierpnia 2012 roku) prawie 234 mln dolarów. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj