„Crowdsourcing to jeden z najdynamiczniej rozwijających się na świecie trendów w dziedzinie budowania marki” – twierdzi Bartosz Gryszko, prezes zarządu corton.pl. Takie rozwiązania preferują największe koncerny – Google, IBM czy Coca-Cola.
Jak podaje serwis massolution, „w ubiegłym roku same fundusze Venture Capital zainwestowały w crowdsourcing aż 300 mln dol. Co istotne, badanie to wskazuje również, że ponad 50 proc. firm, które raz skorzystały z usług platform crowdsourcingowych, decyduje się skorzystać z tego modelu po raz kolejny” – twierdzi Adam Fudala, członek zarządu corton.pl. Ponadto takie rozwiązanie preferują największe korporacje, jak Samsung, Coca-Cola, IBM, Microsoft. Skąd taka popularność projektowania społecznościowego? „Firmy kierują swoje konkursy do grafików i zamawiają wzory plakatów, ulotek, wizytówek, logotypów, reklam wielkopowierzchniowych, a nawet całościowej identyfikacji wizualnej dla danej organizacji” – czytamy w gazecie Galerie handlowe. Nie byłoby to nic nowego, gdyby nie fakt, że taka oferta ma o wiele szerszy zasięg i większe możliwości. Ponadto to „zarówno szansa na zwiększenie efektywności działań marketingowych, jak i oszczędność czasu oraz optymalizację kosztów. Cena za zwycięski projekt jest niższa od propozycji firm graficznych czy agencji reklamowych” – podsumowuje Gryszko. (kg)