YouTube – dostępny w 56 krajach, 61 językach, z ponad miliardem użytkowników miesięcznie – jest dziś największym na świecie serwisem udostępniającym filmy. Wobec takiego potencjału żadna firma nie powinna pozostać obojętna – pisze Anna Oporska w Wiadomościach Turystycznych.
Jak wynika z artykułu, istnieje kilka zasad, których przestrzeganie pozwala firmom na pełne wykorzystywanie możliwości, jakie oferuje serwis. Po pierwsze, korzystanie z YouTube umożliwia przekazywanie treści w sposób niestandardowy: wideo tam zamieszczane nie musi być dziełem zespołu profesjonalistów. Dla odbiorców liczą się przede wszystkim walory rozrywkowe i informacyjne oraz element zaskoczenia zawierające się w przekazie.
Istotna jest także forma publikowanych nagrań – zauważa Oporska. Filmy zamieszczone w serwisie bez wyraźnego oznaczenia źródła mogą zostać wzięte za materiał własny użytkownika, a więc – za bardziej wiarygodne. Tego typu klipy mogą jednak „zginąć w tłumie”, co nie grozi plikom umieszczonym na specjalnie wyodrębnionym kanale firmowym.
Optymalizacja zarówno filmów, jak i całego kanału to kolejny krok do sukcesu. Bardzo ważne są tytuły. Powinny odzwierciedlać treść przekazu oraz przyciągać uwagę odbiorców. Dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym film może zyskać na popularności oraz zwiększyć zainteresowanie całym kanałem poprzez rosnącą liczbę subskrypcji. Jak czytamy w materiale, w procesie pozycjonowania ważną rolę pełni także opis filmu. Powinien być krótki oraz zawierać niezbędne odnośniki: do strony WWW, mediów społecznościowych oraz link do subskrypcji. Do oglądnięcia nagrania może zachęcić także odpowiednio dobrana miniatura filmu.
Ostatnia wymieniona przez autorkę wskazówka dotyczy sposobu, w jaki firma komunikuje się z widzami. „Aktywność na YouTube to nie tylko przesyłanie filmików. Twórcy mogą wykonywać inne działania i w ten sposób przypomnieć widzom o swoim kanale” – radzi dziennikarka – „YouTube udostępnia wiele narzędzi, które pomagają podnosić jakość kanału i przyciągać nowych odbiorców. Taką opcją jest przekaz na żywo czy adnotacje – funkcja, polegająca na dodawaniu klikalnych elementów, które zwiększają zaangażowanie użytkowników”.
„Dzięki portalowi YouTube przy minimalnych kosztach emisji spotu reklamowego można liczyć nawet na milionową widownię. Nie należy więc pytać »czy«, ale »jak« wypromować się z jego pomocą” – czytamy w podsumowaniu.(jl)