niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościUrzędnicy prowadzą fanpage. Ale nie w Tarnowie

Urzędnicy prowadzą fanpage. Ale nie w Tarnowie

Wśród ponad 400 osób pracujących w tarnowskim magistracie, nikt nie podjął się prowadzenia fanpage’a miasta. Dbanie o dobry wizerunek Tarnowa powierzono firmie zewnętrznej. Za usługi profesjonalnej agencji miasto płaci 1,5 tys. zł miesięcznie – czytamy w Dzienniku Polskim Kronice Małopolskiej.

Według pisma, „umacnianie marki miasta po­przez elektroniczne media społecznościowe” to jeden z obowiązków pełnomocnika pre­zydenta Tarnowa ds. relacji publicznych. Funkcja ta utworzona została w urzędzie miasta w zeszłym tygodniu. Mimo to, prowadzenie fanpage’a zlecono profesjonalnej agencji social mediowej, co wiąże się z kosztem 1,5 tys. zł miesięcznie. „Wygląda na to, że płacimy za coś, co mo­glibyśmy mieć za darmo” – skomentował sytuację radny Kazimierz Koprowski w wypowiedzi dla Dziennika Polskiego.

Zlecanie przez samorządy takich usług wcale nie jest regułą, a wyjątkiem. W okolicznych miastach za obsługę mediów społecznościowych odpowiedzialni są sami urzędnicy. Tak jest np. w Bochni i Krakowie, którego fanpage uchodzi za jeden z najpo­pularniejszych spośród samo­rządowych – ma 17 tys. fa­nów. Stronę gminy Borzęcin prowadzi sam wójt, Janusz Kwaśniał. „To bardzo proste i wcale nie wymaga specjalnych umiejętności” – zapewnia.

Tarnowscy urzędnicy zaprzeczają też, jakoby zaangażowanie profesjonalistów w fanpage było odpowiedzią na powstanie krytycznego wo­bec władz Tarnowa profilu „Tar­nów według Ścigały”. Obecnie oficjalna strona miasta – Mój Tarnów – ma 1179 fanów. (jl)

 

A czy Twoja firma jest obecna w social mediach? Sprawdź, co naprawdę liczy się w sieci i zapisz na kurs internetowy prowadzony przez Michała Góreckiego.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj