94 proc. analityków z domów maklerskich stwierdziło, że przy wydawaniu rekomendacji istotne są kompetencje zarządu i realizacja założonych celów. Oznacza to, że dobry PR to drugorzędna sprawa – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Ciszewski MSL Financial Communications.
Nie zawsze wyniki finansowe idą w parze z umiejętnościami komunikacyjnymi zarządu. „Zdarzyło mi się uczestniczyć w spotkaniu spółki, która odnotowała znacznie lepsze wyniki niż spodziewane. To najlepsza sytuacja dla prezesa, żeby się pochwalić. Prezes jednak wypowiadał się w taki sposób, że wszyscy wyszli ze spotkania z przeświadczeniem, że spółka jest słaba” – stwierdził jeden z respondentów. Inną ważną kwestią jest przystępność zarządu, a lepszą rekomendację daje także tzw. pozytywny sentyment. Duża część badanych (86 proc.) cykliczne spotkania zarządu z inwestorami i otwartość na spotkania indywidualne uznała za ważny czynnik. Nieco mniej istotna (69 proc.) okazała się szybkość odpowiedzi na zapytania do spółki. Ankietowani wymieniali także raporty bieżące jako bardzo istotne, choć najważniejszym narzędziem do uzyskania wiedzy o spółkach są raporty okresowe. „Oczekują przy tym, by publikowane co kwartał dokumenty zawierały nie tylko informacje wymagane prawem, ale też np. w sposób przejrzysty informowały o zdarzeniach jednorazowych i ich wpływie na wyniki” – czytamy w Pulsie Biznesu.(kg)