sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościBudowa marki: wyróżnij się albo giń

Budowa marki: wyróżnij się albo giń

„Przewaga polskich marek może kryć się nie tylko w cenie, ale w czymś extra – innowacyjności, wsparciu technicznym, a przede wszystkim zrozumieniu specyfiki polskiego rynku, umiejętności dotarcia do odpowiednich kanałów dystrybucji, możliwości szybkiej reakcji na potrzeby klientów” – czytamy w Reseller News.

Budowanie marki to przede wszystkim proces, w którym trzeba zadbać o przygotowanie i testowanie produktu, opracowanie polityki marketingowej oraz o odpowiedni PR. Dobrze to widać na przykładzie zalewu marek tabletowych. „Wystarczyły odpowiednie fundusze i każdy mógł stworzyć swoją markę tabletów. Problem pojawił się, kiedy dostawa urządzeń została już sprzedana i klienci zaczęli zgłaszać się do serwisu. Zjawisko to spowodowało, iż koszt serwisowania przewyższał realny zysk na sprzęcie doprowadzając »markę« do bankructwa” – opowiada Rafał Nowogrodzki z Incomu.

Wejście na rynek nie jest łatwą sprawą. Niezbędna jest przewaga, którą może być wykorzystanie słabości gigantów w branży. Oczywiście nie ma gotowej recepty na sukces, stąd hasłem przewodnim powinno być „wyróżnij się albo giń”. Oczywiście przewaga nad innymi może mieć różny charakter, np. innowacyjność, wsparcie techniczne czy umiejętność dotarcia do różnych kanałów dystrybucji. „Dlatego też jedynie marki oferujące produkty unikatowe, o wysokiej jakości oraz akceptowalnej przez klienta cenie mają szansę zdobycia oczekiwanej pozycji rynkowej”- podsumowuje Wiesław Wilk na łamach Reseller News. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj